η πρώτη υπόθεση

Κεφάλαιο ενδέκατο
«Βρήκα τη Λίντα καθισμένη στο κρεβάτι της. Είχε αλλάξει ρούχα λίγο πριν. Το μακρύ της φόρεμα είχε αντικατασταθεί από μια ρωζ ρόμπα που της άρεσε πολύ. Μου χαμογέλασε όταν με είδε και με κάλεσε να καθίσω κοντά της. Έκανα όπως μου είπε. Κάθισα στην άκρη του κρεβατιού κι άρχισα να χαιδεύω τα μαλλιά της. Της άρεσε η κίνηση αυτή, φαίνεται πως έτσι της μετέδιδα την αγάπη μου. Μου πρόσφερε ένα από εκείνα τα σοκολατάκια με το λικερ κεράσι αλλά αρνήθηκα ευγενικά. Δε μου αρέσει το ποτό και η μυρωδιά του και μόνο με ενοχλεί. Της το είχα εξηγήσει πολλές φορές αλλά το ξεχνούσε πάντα. Θυμάμαι καλά πως έφαγε εκείνη το σοκολατάκι που προοριζόταν για μένα. Πρόσεξα πως το βάζο ήταν γεμάτο. Εγώ κι η αλίκη φροντίζαμε να έχει άφθονα γλυκά στο δωμάτιό της. Της άρεσαν. Αρχίσαμε να μιλάμε για το σχολείο και για τα μαθήματά της. Δεν αγαπούσε τα μαθηματικά και τη φυσική και το καταλάβαινα απόλυτα.τον τελευταίο καιρό μας απασχολούσε πολύ το τι θα έκανε η λίντα όταν τέλειωνε το σχολείο. Πλησίαζε τα δεκαοχτώ και δε θα αργούσε η μέρα πουθα έπρεπε να πάρουμε μια απόφαση για εκείνη.πολλές φορές της μιλούσαμε για αυτό το θέμα προσπαθώντας να καταλάβουμε από τα λόγια της κάποια κρυμμένη επιθυμία μα εκείνη δε μας βοηθούσε και πολύ. Έμοιαζε μπερδεμένη κι ανήμπορη να πάρει μια απόφαση. Τημια έλεγε πως ήθελε να ασχοληθεί με το χορό την άλλη με το μακιγιαζ. Θέλησα να κάνω άλλη μια απόπειρα το βράδυ εκείνο αλλά απέρριψα αμέσως τη σκέψη. Δεν ήθελα να τη στενοχωρήσω με αυτή τη συζήτηση, ήταν χαρούμενη και δεν την έβλεπα συχνά έτσι. Ετοιμαζόμουνλοιπόν να της προτείνω να παίξουμε ένα παιχνίδι στο οποίο θα φτιάχναμε λέξεις όταν χτύπησε το τηλέφωνο του σπιτιού. Η συσκευή βρισκόταν στον κάτω όροφο κι έτσι μόλις που πρόλαβα να απαντήσω. Ήταν η μίλβα που τηλεφωνούσε, η γιατρός που είχε βάρδια εκείνο το βράδυ στο νοσοκομείο. Ακουγόταν ανήσυχη κι όταν τη ρώτησα τι συνέβαινε μου είπε πως ο συνάδελφος μου ο χειρούργος Κ.Ανδρέου δεν ήταν σε θέση να χειρουργήσει εκείνη τη στιγμή. Τη ρώτησα γιατί μην καταλαβαίνοντας τι προσπαθούσε να μου πει. Τελικά έμαθα πως ο Κ.ανδρέου έπρεπε να φύγει εσπευσμένα από το νοσοκομείο επειδή η γυναίκα του είχε γεννήσει πρόωρα. Δυστυχώς αντιμετόπιζε κάποιο πρόβλημα υγείας κι ο σύζυγός της έπρεπε να βρίσκεται πάντα κοντά της. Εκείνη τη μέρα κάτι δεν είχε πάει καλά στον τοκετό και η ίδια και το μωρό κινδύνευαν».
Η ενριέτα σταμάτησε για μια στιγμή το διάβασμα κι έχωσε στο στόμα της μερικά καρύδια. Άρχισε να τα μασά με απόλαυση. Ευτυχώς ο πόνος δεν την είχε πιάσει ξανά ωστόσο είχε αλλάξει στάση και τώρα δούλευε μισοξαπλωμένη έχοντας ένα μεγάλο μαξιλάρι πίσω από την πλάτη της. Την είχε διαβάσει πολλές φορές αυτή την κατάθεση και κάθε φορά που το έκανε ένιωθε πως κάτι της ξέφευγε αλλά δεν ήταν σε θέση να το προσδιορίσει. Ίσως να ήταν πιο τυχερή απόψε. Ήπιε μια γουλιά τσάι και κάρφωσε πάλι τα μάτια της στην οθόνη.
«ο Κ.ανδρέου ζητούσε συγνώμη και με παρακαλούσε να αναλάβω εγώ το προγραμματισμένο του χειρουργείο. Αν η αλίκη ήταν στο σπίτι δε θα δίσταζα ούτε για μια στιγμή. Δεν θα ήταν η πρώτη φορά που θα έκανα κάποια εξυπηρέτηση στο συγκεκριμένο συνάδελφο. Μας έδενε μια παλιά στενή φιλία από τα χρόνια που είμαστε συμφοιτητές στην ιατρική.έτσι ήξερα καλά τα προβλήματα που τον βάραιναν.Εξάλλου, είχα ζητήσει κι εγώ κάποιες φορές κάτι αντίστοιχο από εκείνον κι έτσι είχε κάθε δικαίωμα να το κάνει ξανά. Η μίλβα που είχε σταματήσει να μιλάει επιτέλους περίμενε με αγωνία την απάντηση μου. Το συγκεκριμένο χειρουργείο δε μπορούσε να περιμένει. Της είπα ποιο ήταν το πρόβλημά μου κι εκείνη κατάλαβε αμέσως το δισταγμό μου. Κάτι έπρεπε να γίνει ωστόσο. Έκλεισα το τηλέφωνο λέγοντας πως θα επικοινωνούσα μαζί της σε λίγα λεπτά κι ανέβηκα ξανά στο δωμάτιο της κόρης μου.
Αυτή τη φορά βρήκα τη λίντα να ζωγραφίζει κάτι καθισμένη στο γραφείο της. Την κοίταξα κλεφτά και μου φάνηκε γαλήνια. Μπορούσα άραγε να την αφήσω μόνη για λίγο με μόνη συντροφιά μια νέα υπηρέτρια; Έπρεπε να το κουβεντιάσω μαζί της, την πλησίασα λοιπόν και της εξήγησα αργά αργά τα γεγονότα. Εκείνη με άκουσε προσεκτικά ως το τέλος κι ύστερα είπε πως θα έμενε μόνη στο σπίτι και πως θα ζωγράφιζε ώσπου να επιστρέψουμε. Ένα βάρος έφυγε από πάνω μου και στράφηκα προς την πόρτα. Ωστόσο δεν ήμουν απόλυτα ήσυχος με αυτό που ετοιμαζόμουν να κάνω. Ποτέ δεν την αφήναμε μόνη από φόβο μήπως της συμβεί κάτι κακό. Η αντωνία θα ήταν βέβαια στο σπίτι αλλά δε δούλευε πολύ καιρό για μας και δεν ήξερε τι ακριβώς έπρεπε να κάνει με τη Λίντα.μακάρι να μην την είχα αφήσει.
Ντύθηκα βιαστικά προσπαθώντας να σκεφτώ τι άλλο θα μπορούσα να κάνω. Δεν είχα όμως καμιά άλλη ιδέα ως τη στιγμή που πήρα στο χέρι την ιατρική μου τσάντα. Τελικά διέσχισα γρήγορα το διάδρομο και μπήκα στην κουζίνα. Η αντωνία που εκείνη τη στιγμή έφτιαχνε κάποια κρέμα για ένα γλύκισμα αγαπημένο της αλίκης, σήκωσε το κεφάλι και με κοίταξε. Πήγα κοντά της και της εξήγησα την κατάσταση παρακαλώντας τη να προσέχει τηΛίντα όσο θα έλειπα. Εκείνη με διαβεβαίωσε πως θα τη φρόντιζε όσο καλύτερα μπορούσε και πως αν προέκυπτε κάτι όσο ασήμαντο κι αν ήταν θα τηλεφωνούσε αμέσως στην Αλίκη αφού εγώ θα βρισκόμουν στο χειρουργείο. Ξαφνικά ένιωσα θυμωμένος με τη γυναίκα μου, πού είχε πάει έτσι ξαφνικά και γιατί δεν είχε θελήσει να μου μιλήσει γι’αυτό; Όλη της η συμπεριφορά μου φαινόταν αλλόκοτη και ανεξήγητη αλλά δεν ήταν η ώρα να ασχοληθώ μμε αυτό το θέμα. Κάποιος άνθρωπος με χρειαζόταν. Χαιρετισα λοιπόν την κοπέλα που γύρισε ξανά στις κατσαρόλες της και βγήκα από το σπίτι τρέχοντας. Δυστυχώς δε θα επέστρεφα πριν περάσουν κάμποσες ώρες κι ευχόμουν να με προλάβαινε η Αλίκη.
Τηλεφώνησα στη μίλβα από το κινητό την ώρα που έμπαινα στο αυτοκίνητό μου ενημερώνοντάς τη πως θα έφτανα σε είκοσι λεπτά και ζητώντας της να έχει έτοιμα τα πάντα για το χειρουργείο. Δεν υπήρχε λόγος να καθυστερήσουμε παραπάνω.
Οδηγούσα γρήγορα και κάπως νευρικά εκείνο το βράδυ και στη διάρκεια της διαδρομής άκουγα τη μίλβα να μου αναλύει με λεπτομέρειες την κατάσταση του ασθενούς. Θυμήθηκα αμέσως το συγκεκριμένο περιστατικό. Ο φίλος μου, μου είχε μιλήσει για τον άνθρωπο αυτό μόλις πριν λίγες ημέρες. Είχα μελετήσει το φάκελό του κι έτσι ήξερα ακριβώς τι έπρεπε να κάνω. Έφτασα στο νοσοκομείο λίγο αργότερα. Μόλις μπήκα στο γραφείο για να ρυθμίσω τις τελευταίες λεπτομέρειες ομολογώ πως έβγαλα από το μυαλό μου την κόρη μου. Έπρεπε να ηρεμήσω και να προετοιμαστώ για το έργο που με περίμενε».
Η ενριέτα άρχισε να τρίβει τα μάτια της. Διάβαζε αργά κι έτσι της είχε πάρει κάμποση ώρα για να διαβάσει το πρώτο μέρος της κατάθεσης του πατέρα της κοπέλας. Δεν το διακινδύνευε να ανάψει κάποιο από τα φώτα του σαλονιού γιατί αν το έβλεπε ο Αλέξανδρος δε θα αργούσε να καταλάβει τι συνέβαινε. Δεν ήθελε να σκέφτεται αυτά που θα ακολουθούσαν. Κοίταξε την ώρα. Δύο παρα τέταρτο το πρωί. Χασμουρήθηκε. Αυτή τη φορά είχε αρχίσει να νυστάζει πραγματικά. Αύριο το πρωί είχε πολλά να κάνει, δε θα δούλευε άλλο εκείνη τη νύχτα. Έκλεισε τον υπολογιστή και τέλειωσε γρήγορα τα καρύδια. Σηκώθηκε και τεντώθηκε. Το σώμα της είχε αρχίσει να μουδιάζει, έπρεπε να κοιμηθεί το γρηγορότερο.
Μπήκε στην κουζίνα κι ακούμπησε το μπωλ και το ποτήρι του τσαγιού πάνω στον ξύλινο πάγκο. Αύριο έπρεπε να βάλει πλυντήριο πιάτων αν δεν την προλάβαινε ο αλέξανδρος. Πριν βγει από το δωμάτιο ήπιε λίγο νερό. Ξαφνικά ένιωθε κουρασμένη. Έγιναν πολλά εκείνη τη μέρα μα δεν είχε το κουράγιο να τα δουλέψει στο νου της. Κι αύριο θα γίνονταν ακόμη περισσότερα. Επιτέλους θα έπαιρνε στα χέρια της την έκθεση του γραφολόγου. Πόσα θα της αποκάλυπτε άραγε;
Έφτασε νυχοπατώντας έξω από την κρεβατοκάμαρά της. Ακουμπησε στην πόρτα το αφτί της αλλά δεν ακουγόταν τίποτα από μέσα. Ευτυχώς ο αλέξανδρος κοιμόταν. Γύρισε αργά αργά το χερούλι και μπήκε αθόρυβα. Έφτασε στο κρεβάτι της αγγίζοντας τον τοίχο. Έβγαλε τις παντόφλες της και γλίστρησε κάτω από τα σκεπάσματα.. Ξαφνικά ένιωθε απόλυτα ευχαριστημένη. Ήταν ζεστά εκεί μέσα. Έψαξε το χέρι του άντρα που κοιμόταν δίπλα της. Εκείνος αναστέναξε μισοξυπνώντας και την τράβηξε στην αγκαλιά του.

Ετικέτες:

Σχολιάστε

