l και Moln

Κι επιτέλους ο moln άρχισε να μιλάει.
-σε γνώρισα μέσα από ένα κείμενό σου. Τα μάτια της l γούρλωσαν.
-τι λες; Ποιο κείμενο; Εγώ δε γράφω όπως εσύ.
-αν είναι να αρχίσουμε με ψέματα τότε να σε αφήσω να επιστρέψεις στον κόσμο σου.
-συγγνώμη, δε θα διακόψω προτού περάσουν κάμποσα λεπτά.
-εντάξει, κι εγώ συγγνώμη, καμιά φορά γίνομαι σκληρός. Λοιπόν, πριν κάποια χρόνια δημοσίευσες ένα μικρό κείμενο στο «Τριαντάφυλλο». Έγραφες κάποιες σκέψεις σου γύρω από τον έρωτα και τον τρόπο που αντιμετοποίζεται από τους ανθρώπους στην εποχή μας και μετά έκανες μια σύντομη αναδρομή στη λογοτεχνία προηγούμενων εποχών, για να εξετάσεις το ζήτημα και από κείνη τη σκοπιά. Το όνομά σου ήταν το αληθινό σου, κι αυτό σε τιμάει πολύ. Οι περισσότεροι που γράφουν κείμενα σε περιοδικά χρησιμοποιούν κάποιο ψεύτικο. Αλλά εσύ προτίμησες την άλλη οδό. Λοιπόν, το κείμενο βραβεύτηκε και σου ζητήθηκε να συνεργαστείς ξανά με το περιοδικό, πράγμα που έκανες γράφοντας για το σαίξπηρ. Κάνω λάθος;
-Όχι. Και μετά; Τι έκανα;
-μετά σταμάτησες ισχυριζόμενη πως ήθελες να επικεντρωθείς στα μαθήματά σου. Όλοι το σεβάστηκαν αλλά το περιοδικό σε περιμένει ως και σήμερα. Σταμάτησε για να πάρει ανάσα.
-Ορίστε, πες αυτό που σκέφτεσαι, δε με διακόπτεις, βλέπεις σταμάτησα για λίγο.
-Ξέρεις το όνομά μου, το ήξερες πριν σου το αποκαλύψω αλλά δε μου το ομολόγησες. Ξέρεις το μυστικό μου, ξέρεις τις πιο βαθιές μου σκέψεις για την αγάπη…. Μα πώς είναι δυνατό; Πώς με βρήκες; Δεν υπήρχε επώνυμο. Σταμάτησε με τη σειρά της κι έπιασε στο χέρι της το ποτήρι με το νερό.
-ο λόγος σου με γοήτευσε, οι σκέψεις σου ήταν ίδιες με τις δικές μου κι αυτό ήταν απίστευτο,απίθανο, συναρπαστικό. Πίστευα πως θα έμενα για πάντα μόνος αφού αυτά που έψαχνα ήταν απίθανο να τα συγκεντρώνει μια και μόνη ύπαρξη. Αλλά όταν διάβασα αυτά που έγραφες κάτι έγινε, άρχισα να σκέφτομαι και να ψάχνω. Δεν ήταν μόνο αυτά που έλεγες αλλά πολύ περισσότερα. Τα κείμενα φανέρωναν μια ευαισθησία που όμοιά της δεν είχα ξαναδεί παρά μόνο στις ηρωίδες που έπλαθα. Κι επιπλέον έβλεπα πως ήσουν αποφασιστική.
Η L γέλασε κοφτά αλλά ο Moln συνέχισε ατάραχος.
-ναι, ήσουν αποφασιστική και είσαι ακόμη. Εγώ που γέμιζα σελίδες και σελίδες κάθε μέρα δεν έβρισκα τη δύναμη να στείλω κείμενο για δημοσίευση. Ξέρεις πόσα έγραψα ως σήμερα με σκοπό να τα στείλω στο περιοδικό στη στήλη με τους πρωτοεμφανιζόμενους; Μαντεύεις νομίζω που βρίσκονται σήμερα. Μέσα σε ένα μεγάλο μαύρο ντοσιε. Ομολογώ σε εσένα, πως ποτέ δε βρήκα τη δύναμη.
-κακώς, έπρεπε να το είχες κάνει, αλλά ποτέ δεν είναι αργά. Για να σου πω κι εγώ όλη την αλήθεια, ήταν η μητέρα μου που με προέτρεψε να το κάνω. Δεν το γνώριζα αλλά διάβαζε κρυφά τα τετράδια και το ημερολογιό μου. Φαντάζεσαι τι έγινε όταν το ανακάλυψα, τσακωνόμαστε για μέρες αλλά τελικά με έπεισε να στείλω ένα κείμενο. Την ευχαριστώ γι’αυτό, είδα έτσι τα όριά μου.
-μπορείς να γράψεις πολύ καλά.
-Ίσως, μα μου λείπουν τα ερεθίσματα, έτσι νιώθω.
-είσαι πολύ νέα για να το λες. Τέλοσπάντων, έχουμε χρόνο να το διαπραγματευθούμε αυτό.
Μετακινήθηκε λίγο για να μπορέσει να τη δει πιο καλά.
-δε θα διαμαρτυρηθείς για όσα σου είπα; Μόλις είπες πως ανακάλυψα τα μυστικά σου; Πού είναι η έκρηξη θυμού; Ή μήπως η καταιγίδα δεν ήρθε ακόμη;
-Δε θα έρθει, μην την περιμένεις, εκτός κι αν πασχίσεις πολύ και τα σύννεφα αρχίσουν να μαζεύονται. Της χαμογέλασε εκτιμώντας την αλλαγή της συμπεριφοράς της. Δεν ήταν και λίγα όλα αυτά για εκείνη!
-Άρχισα λοιπόν να ψάχνω ενώ παράλληλα άρχισε να σχηματίζεται στο νου μου η ιδέα για ένα καινούριο μυθιστόρημα με πρωταγωνιστές εμάς τους δυο. Εντάξει είχα πολύ λίγα στοιχεία για την πρωταγωνίστρια αλλά κάθε φορά που διάβαζα αυτά που έγραφες η συνέχεια ερχόταν πολύ εύκολα.

-κι ύστερα ανακάλυψες πως είχα γραφτεί στο ίδιο πανεπιστήμιο.
-ακριβώς, μη γελάσεις αλλά το ήξερα πως θα ερχόσουν. Το τμήμα θα σου ταίριαζε πάρα πολύ.
-και γιατί δε μου μίλησες αμέσως ελάχιστες ήταν οι φορές που με κοιτούσες.
-Σου τα έχω ξαναπεί αυτά, δεν ήθελα να σε προσεγγίσω με αυτόν τον τρόπο. Ξαφνικά σηκώθηκε.
-μπορείς να με περιμένεις; Μόνο πέντε λεπτά, δε θα αργήσω.
-πΟύ πας;
-αφού έχεις εκτεθεί σε εμένα, αν μπορούμε να το πούμε έτσι, γιατί να μην κάνω κι εγώ το ίδιο; Γέλασε κι άρχισε να απομακρύνεται.
Η L έμεινε μόνη κι άρχισε να σκέφτεται. Αν κάποιος άλλος της τα έλεγε όλα αυτά, τώρα θα ξεσπούσε σε κλάματα και θα έτρεχε να κρυφθεί στην ησυχία του δωματίου της. Μα ήταν εκεί, περιμένοντάς τον, κι αυτό που ένιωθε απείχε πολύ από αυτό που θα ένιωθε αν μιλούσε με άλλον. Η αίσθηση ήταν μάλλον ευχάριστη. Υπήρχε κάποιος που την καταλάβαινε, κάποιος που ενδιαφερόταν για κείνη, κάποιος που θα τη δεχόταν έτσι όπως ήταν.
Ο Moln επέστρεψε λίγα λεπτά αργότερα. Κρατούσε το ντοσιε που είχε δει μέσα στο αυτοκίνητο. Της το πρόσφερε χαμογελώντας πλατιά.
-Πάρ’το, είπε βλέποντάς τη να διστάζει. Είναι για σένα, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Είναι το μυθιστόρημά μου. Μένουν λίγες σελίδες για να ολοκληρωθεί αλλά αυτές δε μπορώ να τις γράψω μόνος.
-γιατί όχι;
-γιατί το τέλος δεν εξαρτάται μόνο από τη δική μου θέληση. Έλεγα να σου το δώσω το βράδυ, ή όταν τέλοσπάντων θα σε αποχαιρετούσα, αλλά δεν πειράζει, κράτησέ το, δικό σου είναι άλωστε.
Η L το ακούμπησε με προσοχή πάνω στο τραπέζι και το άνοιξε. Η πρώτη σελίδα είχε τηνη μερομηνία πρώτη νοεμβρίου 2006. έκλεισε ξανά το ντοσιέ και γύρισε στο moln.
-λίγο καιρό πριν είχε δημοσιευθεί το πρώτο μου κείμενο στο περιοδικό.
-Το ξέρω.
-θέλω να το διαβάσω, να δω τι γράφεις για μένα, να δω πως με φαντάστηκες, πόσο με κατάλαβες όπως λες.
-όποτε θέλεις, και τώρα αν το επιθυμείς μπορεί να γίνει.
-όχι τώρα, μου χρωστάς μια βόλτα στη θάλασσα, δεν το ξεχνάω. Η καλύτερη ώρα για διάβασμα είναι το βράδυ.
-δε διαφωνώ καθόλου.
-αύριο το πρωί, θα σε περιμένω στο σπίτι. Θα το έχω διαβάσει ως τότε χωρίς αμφιβολία.
-Μπορεί να περιμένει.
-αυτό ίσως ναι, εγώ όμως όχι.
-Μα θα πρέπει να ξεκουραστείς αν είναι να δώσεις τη συνέντευξη.
-θα ξεκουραστώ, μη σε απασχολεί. Αν όλα πάνε καλά, θα με πας στο πανεπιστήμιο για να δώσω τη συνέντευξη. Αν κι αυτή εξελιχθεί όπως το θέλω, τότε θα μιλήσουμε για το βιβλίο σου.
-κι αν όχι; Τα μάτια του άστραψαν. Αυτό που του πρότεινε δεν τον ικανοποιούσε απόλυτα. Ωστόσο περίμενε να ακούσει τη συνέχεια.
-αν κοπώ στα γραπτά, ή αν δεν πάει καλά η συνέντευξη, θα φύγω για μια εβδομάδα.
-πΟύ θα πας;
-στο πατρικό της μητέρας μου, θα χρειάζομαι λίγο χρόνο για να ηρεμήσω. Όταν γυρίσω, σου υπόσχομαι πως θα μιλήσουμε για όλα. Λοιπόν τι λες;
-η αλήθεια είναι πως περίμενα καιρό αυτή τη στιγμή. Εντάξει θα προτιμούσα να μιλούσαμε αμέσως μόλις το διάβαζες αλλά δε μπορώ να κάνω κι αλλιώς. Υποσχέθηκα να σε καταλαβαίνω, κι αυτό θα κάνω. Θα γίνει όπως το θέλεις. Μα να ξέρεις πως όλα θα πάνε καλά αύριο. Έχεις περάσει ήδη.
-πάμε στη θάλασσα;
-ναι, αμέσως. Σηκώθηκε και την ακολούθησε. Η L περπατούσε κάπως βιαστικά. Την πρόλαβε έξω από την καφετέρια και την έπιασε από το μπράτσο στρέφοντάς την αργά προς το μέρος του.
-δε θέλω να φοβάσαι και να αγχώνεσαι. Οι συμφωνίες φτιάχνονται ακόμη και για να σπάνε καμιά φορά. Ήρθα να σε βρω σήμερα με σκοπό να σου μιλήσω και να σου δώσω το μυθιστόρημα. Θα σε περιμένω όσο χρειαστεί. Δεν πρόκειται να κάνω το ίδιο λάθος δεύτερη φορά. Ακόμη κι αν περάσεις αύριο αλλά δεν έχεις τη διάθεση να μιλήσεις μαζί μου, πάλι θα σε περιμένω. Θέλω όταν πάρεις μια απόφαση να είσαι σίγουρη γι’αυτήν. Θέλω, να είσαι ευτυχισμένη και οι επιλογές σου να σε δικαιώνουν. Της έσφιξε το μπράτσο λίγο περισσότερο. Μη βιάζεσαι, μπορεί ο χρόνος να τρέχει αλλά όσο κι αν τρέξουμε κι εμείς δε θα τον προλάβουμε.
Έφτασαν στη θάλασσα κι ο moln της κρατούσε ακόμη το χέρι. Μα αυτό δε φαινόταν να την ενοχλεί πια.

Ετικέτες:

3 Σχόλια to “l και Moln”

  1. Νυχτερινή Πένα Says:

    Ωραία συνέχισες την ιστορία.
    άνδρες σαν τον Moln δεν είναι κάτι το συνηθισμένο αλλά πάλι μονο κάποιος ξεχωριστός θα μπορούσε να περάσει τα υψωμένα τείχη της Λαβίνια.

  2. Marian Says:

    Μου άρεσε η συνέχεια, ο moln φαίνεται πολύ καλός.
    Περιμένω συνέχεια!

  3. ελενα Says:

    σας ευχαριστω και τους δυο!

Σχολιάστε

